Cégkapu-regisztrációs kötelezettség
Tisztelt Partnerünk!
Ezúton szeretnénk felhívni a figyelmét a Magyarországon nyilvántartásba vett gazdálkodó szervezeteket érintő Cégkapu-regisztrációs kötelezettségre.
Az Ügyfélkapuhoz hasonló Cégkapun keresztül a Magyarországon nyilvántartásba vett gazdálkodó szervezetek 2018. január 1. napjától online tartják majd a kapcsolatot a hivatalokkal, elektronikus úton hivatalos dokumentumokat küldhetnek, fogadhatnak, így személyes ügyintézés nélkül, kényelmesebben és gyorsabban intézhetik ügyeiket.
A regisztrációt az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény (a továbbiakban: „E-ügyintézési törvény”) alapján, augusztus végéig kell elvégezni, a törvény azonban egy átmeneti felkészülési időszakot biztosít, így ez 2017. december 31-ig hátrányos jogkövetkezmények nélkül tehető meg.
Az online regisztrációs oldal az alábbi linken érhető el:
Az elektronikus ügyintézés részletszabályairól szóló 451/2016. (XII. 19.) Korm. rendelet szerint a gazdálkodó szervezet nevében a cégkapu-regisztrációt a gazdálkodó szervezet képviseletére jogosult természetes személy kezdeményezheti. A képviseletre jogosult azonosításának, így a Cégkapu-regisztrációnak is előfeltétele, hogy a képviselő rendelkezzen ügyfélkapus hozzáféréssel vagy új típusú ún. e-személyazonosító igazolvánnyal vagy telefonos azonosítóval. A képviselő által más természetes személy számára is adható (legalább teljes bizonyító erejű magánokirati formában, külföldi aláírás esetén megfelelő hitelesítéssel ellátva) meghatalmazás a regisztráció elvégzésére, amennyiben rendelkezik ügyfélkapu-hozzáféréssel, vagy a fentiekben kifejtett egyéb módon azonosítható a Központi Azonosítási Ügynök szolgáltatás által.
Amennyiben kérdése merülne fel a regisztrációval kapcsolatban, kérem, forduljon hozzánk bizalommal, és szükség esetén örömmel állunk szíves rendelkezésére a jogszabályoknak való megfelelőség biztosításában, valamint egyéb jogi szolgáltatások céljából.